Thursday 17 May 2012

Kasih Ibu hingga ke syurga...

Selamat Hari Ibu Untuk ibu-ibu, mak-mak, mama-mama, mummy-mummy & umi-umi seluruh dunia...
Dikesempatan ini (walaupun Hari Ibu dh lepas) aku ingin mengucapkan Hari Ibu kepada Mak aku. u're the best coolest mom in the world. Kakak sayang mak dan ingatlah apa yang terjadi pun (termelawan tanpa sedar ketika mamai tidur ataupun terjaga) kami semua sayang mak!! <3 <3

Memang dari kecik sampai umur 17 tahun, aku mmg xpernah berenggang dengan family. Yerla anak sulung la kononnya dlm family, tp mlm mlm pun still tido dengan mak ayah sebab penakut. Dulu-dulu nak pegi mana mana mesti berteman (temannya sapa lagi kalau bukan mak...). Kalau weekend jangan cakapla, mmg haruk pegi jalan dengan mak ke rumah sedara. Malam kang baru balik. Kol memanjang la bapak kat rumah tanya dekat mana. Sampaila habis SPM, mak la tempat saya cerita semua masalah. Mostly masalahla, cintan-cintan memang xla sebab memang xpenah cintan cintun pun waktu sekolah(bajet best student la konon)

First time in my life berenggang dengan family masa masuk Matric. Teringat lagi first time mak dgn bapak hantar kat hostel, time nak balik mak nampak sedih sangat (yerla sedih nanti sapa nk masak, nak menyapu nak bergossip kat rumah) tapi still boleh cover (relaxla mak, kakak bukan study dkt overseas pun huhuhuhu), aku?? of course la happy x ingat dunia, dapat kawan baru, still excited dengan new environment. Dan masih ingat lagi conversation dengan bapak 2 jam selepas hantar aku. Mak x abeh2 menangeh start naik highway Sg Buluh sampai Penang (tapi rasanya time benti makan mak mesti ok punya....) takut aku kena BULI. BULI? kelakar la mak.....
Adik juga asyik called as an informer lepas tu, setiap kali mak masuk bilik MESTI menangis sebab ingat kakak ada kat kt bilik.. (aku kt sini lagi la sebak, dahla rindu nk makan masakan mak. Asyik makan masakan Indon, lagi kurusla)

Mostly everyday aku akan kol mak, tambah-tambahla sekarang ni lagi la kol every 5 hours (semenjak bil-bil ditanggung sepenuhnya. ps: hopefully boss xbaca).Cuma 2 3 hari lepas agak sentimental sket. Mak kurang sihat tapi still pergi kerja. Dah banyak kali call suruh jumpa doctor but still xpergi. Nak marah nanti cakap anak derhaka pulak, last skali call Datuk Dr Alwi buat appointment dan aku sempat text mak, " mak kakak dah buat appointment dgn Dr Alwi, tapi if dekat Baling lagi senang mak jumpa Dr Rakesh, esok pukul 8.00 pagi mak pergi jumpa dia, bawak bapak sekali check kolestrol dalam darah and mintak suggestion ubat apa yang bapak kena amek daily, jangan lupa pi, kakak sayang mak, kami semua sayang mak n bapak. salam". Dengan harapan mak akan pergi esoknya. Tapi sayangnya pukul 7.00 am td " hello kakak, x bangun lagi ka?! dh pukui 7.00 dah, hg xpi keja ka.", aku pn dlm separa sedar, "dh bangun dh tidoq balik, ni nk bangunla ni..awat mak....", "mak nak bagitau, mak xpi jumpa doctor Rakesh, mak jumpa panel ja dgn bapak, mak ngn bapak sibuk...." aduyaiiiiiiiiiiiiiii nak marah pun xbleh, xpala mak asalkan jumpa doctor dahla...
Bangun sebentar dan buka lappy, nampak status mak.........
 "bila anak-anak jauh rindu,masa kecil-kecil hari-hari tengok lega hati,
bila besar jarang-jarang jumpa sebab sibuk bekerja dan mengaji.rindu sangat dekat anak-anak".....
Seround lagi aku menangis sebab sedih......  Alangkah happy nya kalau kerja area Kedah, dekat dengan family. Memang everyday aku balik. Buat mak, tunggu hujung bulan ni kakak balik. Kita buat makan-makan kat rumah ok. rindu sangat! <3

Check it out who is my inspire, my idol, my everything!

En Che Ani & Puan Sharipah Yahaya




Zaman muda a go go go






Tak cukup sorang sebab tengah mandi time ni...



Happy Hour!!




Dua beranak atau dua beradik??





My Miss Universe!






kehkehkeh, lawaknya masa ni, rindu!!!






kakak dedicate lagu ni untuk mak, ni favorite singer mak kan.... dengar lagu ni ingat kami semua adik beradik ok!!! ( i know my mom will read all my entry! ps: after kena paksa baca)




We Are All Love U Mak!!
                                 





No comments:

Post a Comment